Ana içeriğe atla

Kayıtlar

Kasım, 2012 tarihine ait yayınlar gösteriliyor

Günlük Hayhuylarım İşte

Bir çılgınlık yaptım bu gece.Ben bile inanamıyorum bunu yaptığıma. Ben bile benden bunu beklemezdim !
Aman ne bileyim ben iyi mi olur kötü mü ! Hayırlı olsun,hayırlı ! Bugünlerde zaten radikal kararlar alıp duruyorum habire.Satürn artık Aslan'da mı yürüyor Terazi'de mi yürüyor bilmiyorum .Güzel olan ne varsa yürüsün gezegenimde.Sorun morun istemiyorum arkadaşım artık:-))

Yarın dolu dolu bir gün beni bekliyor.İki okulda kaç seans bilmediğim oyunlarım var.Ardından arkadaşlarla toplanıyoruz.Ardından yetişebilursem Nazım Hikmet şiir gününe katılacağım.

Bana kalsa yarın Nazım Hikmet'i yeğlerdim.Buluşma günü cuma olsa,cumartesi olsa derdim ammaaaa...bu kez diyemiyorum arkadaş!Çünkü buluşacağım bu grupta arkadaşın biriyle aramız limoni.
Ve bu arkadaş benim, zamanında çok samimi olduğum bir arkadaş.Bu arkadaşım onun için düşündüğüm ince düşünceli bir plan girişiminden fevri bir şekilde kızıp kendisini aramamamı yaptığımda iyi niyet görmediğini söylemişti.
o günler öncesinde şehir dışın…

Sizlerle Keşfedebildiğim Şarkılar:)

Bundan aylar aylar önce Bana Bir Şarkı Bulun,Benim Henüz Keşfetmediğim Olsun demiştim hatırlarsınız belki  
Üzerinden onca süre,onca yazı geçti ,kısa kısa ara verdim bir türlü yazamamıştım hangisini keşfettim,müzik seansıma girdi diye..

Deeptone'un beğenileri ve önerdiği müzisyenler gerçekten benim seveceğim tarzdaydı.Beirut,Sia,Mabel Matiz,Jehan Barbur bugüne dek dinleme arşivime koyduğum isimler.....

Jehan Barbur'u ise müzik dinleme keyfimin seanslarına dahil ettim.Diğerlerine de hikaye uydurdukça onlar da dahil olabilir tabii.Biliyorsunuzdur belki ,Jehan'ın Sarı albümü çıktı.Sarı ve Belki gözdelerim oldu bile.
Tam diyecektim ki Bülent Ortaçgil keyfi alıyorum diye..meğer onunla çalışmıyormuymuş !!

Sarı rengini çok severim ,adı sarı olan çoğu şeye de sempati duyarım.Ama Jehan'ın okuyuşuyla beraber bu şarkıyı sempatim 2X arttı.anlayın siz ;))

                                        ben yine de sizinle Belki şarkısını paylaşmak istiyorum :

ardından tabi kendimin de dinledikçe …

Ah Anam Lahanam

Günü Geçmiştir,Anlamı Hiç Bitmeyecektir...

Güçlü adımlarıyla sağlam basıyordu yere.Pencereye kadar gitti.Dalgın ama kararlı,kendinden taviz vermeyen,güçlü,kendinden emin bir adamın sesi yankılanıyordu.Kazım Karabekir tehlike sinyalini bildirmek üzere içeri girdiğinde son durumu arz ettiğinde ' Geldikleri gibi giderler ' demişti Türk ulusunun kurucusu Atatürk.

Atatürk'ün Mondros Ateşkes Antlaşması'nın ardından gösterdiği tavır.  Bu görüntü zihnime mıh gibi çakılmıştı benim.Çünkü benim tarihi sevdiren,tarihi sınıfta tiyatro oyunu gibi oynayan,şu günde bile Atatürk'ün gençliğine ve duruşuna benzettiğim çok kıymetli bir öğretmenim vardı.
Tarihi sevmemde büyük etken olan bu öğretmenim,mezun olduktan sonra bile tarihe karşı ilgimin azalmayışımın sebebiydi.
Ondan sonraki hiçbir dönemimde ,sosyal bilimler ve edebiyat bölümü okumama rağmen ,tarihin envai çeşitini lise dönemimde görmeme rağmen üzerimde tesir bırakan hiçbir tarih öğretmenine rastalamadım.
Bu öğretmenim gözümdeki öğretmenlik çıtasını o kadar yükseltmişti ki…

Elmas bile göstermez güzelliğini ,bir insan gülümsemezse :-)))

En büyük sihir ,gülümsemektir. 
Dudaklarınıza kondurduğunuz o gülümseme bazen o kadar önemli oluyor ki , sizinle karşılaşanlar için !
Şifa  gibi... Ametist şu bu yanında halt etmiş..En büyük pozitif enerjiyi veren de gülümsemektir.
İçten gülümsemek..Gözlerinin derinliğinde binlerce güzel canlıyı görmek gibi, okyanus kadar derin ,keşifli ve güzel...

Suratımın en sirke satan halinde bile karşıma gülerek çıkın...Gülmezsem..Gülümsemezsem ne olayım..Tüm mutsuzluğum kaybolur gider...İlaç gibi mübarek !
Zaten ben mutsuzluğumu pek uzatabilenlerden değilimdir.
Sorunlar,sıkıntılar,soru işaretleri bitiyor mu ; bitmiyor ,bitmeyecek,bitmez ! Hayatın gerçeği bu !

Oysa gülümsemek kendimize ve başkalarına yaptığımız en büyük iyiliktir bence !

Hiç unutmam ,tanımadığım bir bayan bundan seneler önce bana gülümsemişti de günüm nasıl aydınlanıvermişti.Kendimi tıpkı çizgi film karakterinde bir çizgiymişim gibi hissetmiştim.Nasıl günüm aydınlanıvermişti o gün..O günden bugüne ben de gülümseyerek bakarım insanlara..…

Bir Kelime,Bin Anı

bazen tek bir şey aklınıza bir çok şeyler getirir.
mesela atıyorum biri kalem dese aklınıza birileri gelir,bir çağrışım yapar,öyle işte...

benim de böyle bir çok anılarım zihinime dökülür tekrar.Aslında unutmazsın da işte,tarihin tozlu sayfasında(bu da ne klişe laftır değil mi! ) ardılanır...

Ne zaman 11 Ağustos olsa sabahın ilk çalan telefonunda abimin son kez sesini duyuşum aklıma gelir.Doğum günlerimi kutlamayı sevmem bu yüzden.Sezen Aksu'nun gidiyorum şarkısını duyunca...her yazı yazışımda fikirliğini...her Isparta sözcüğünü işittiğimde...her yemek yapışımda..her gökgürültüsü olduğunda....her aldığım kitapta..her Soner Yalçın'ın adını işittiğimde...ah bu aklıma gelenler...

Hermann Hesse -Bozkır Kurdu'nun Yolculuğu dese biri veya görsen, Eskişehirli Rus Göçmen Topçu Paryoşa gelir aklıma.Eskişehir Nevizade gelir sonracıma.İlk dönme dolaba binişim aklıma gelir.Oblomov muhabbetimiz düşer.

tiyatro,konservatuar,eskişehir,osmangazi yurdu,kırmızı,Ena,Deniz,Aşkı Memnun Beşir'i B…

Duyanlar Duymayanlara İletsin:))

Şükriye Mutfakta !

Uzun zaman olmuştu ben mutfağa geçmeyeli, yeni lezzetler denemeyeli...
Beni bilen bilir ne zaman sinirli ,stresli olsam ben soluğu mutfakta alıyorum beyler bayanlar. Ama bu kez keyfim gıcır gıcırdı. Aldım sazı elime çaldım tavayla tahta kaşığını.Zaman zaman aşçı mı olsam acaba diyorum.sonra tartıyorum zihnimde.cık !Olmaz ! Arada birde hobi olarak güzel ama hep yaparsam belki sıkılabilirim.Benim bir de kötü bir tarafım var hep aynı mekan kasar beni.Hep aynı haller böyle..Yok kalsın:))
Yemek yapmak,yemek yemek,yaptığın yemeği yedirmek,sevildiğini bilmek ,sevilerek iştahla yendiğini bilmek ancak misafirperver ruhumu kabartıyor.Ha bir de o var ,ben tek başımayken bir şey yemek istemem.İşte bu yüzden kendime karşı insafsız cimri kesilen ben ,sevdiklerimle yemek söz konusu olunca acayip savruk oluyorum.Öyle ki erkek arkadaşımla yemeğe mi gideceğiz ,onun hesabı ödemesinden rahatsız olan biriyim.Birikim yapma zorluğu yaşıyorum.
neyse ne işte,onlar yerken ben de yiyorum..aç mı kalıyorum sanki :-))

Bu mim oyunculuğumu coşturdu be:-))

Miss Eliane geçtiğimiz günlerde beni de unutmayıp mimlemişti.Bu sıcak,samimi arkadaşımızın mimini seve seve keyifle yaparım dedim amaaa..Gel velakin, ya benim  aklıma onun bahsettiği mimle ilgili filmler gelmedi, ya zamanım olmadı ya da düşünme fırsatım olmadı.Derkeeen...
 Bugünüme dek uzandı bu güzel ama zorlu mim.
Çok teşekkür ederim Eliane.Bana kalbin kadar bu temiz sayfayı..pardon mimi gönderdiğin için:-)) Anı yazar gibi oldu değil mi;)
Hayatınız bir film olsa hangi filmde başrol olmak isterdiniz?
V  For Vandetta filminde Evey Hammond veya Amelie ,Macera Adası'ndaki Alexandra Rover , tiyatro/müzikal deseydin Chicago ve Notre Dame De Paris olurdu.Robert De Niro ile de Herkesin Keyfi Yerinde filminde kızını canlandırmak isterdim.
Sizi anlatan en iyi, en unutulmaz film sahnesi ne olurdu?

Gerçi kendisi gerçek bir karakter ama filmini izlemek de büyülemişti beni.Coco Chanel 'in erkek kıyafetlerini kendine çevirmesi bana yakın bir davranıştı.Çünkü ben seviyorum erkeklerin eşyalarını.Göm…

Neden bir erkek bir kıza çıkma teklif etmez

Rrrrrrrr!

Öfke baldan tatlı derler.Keskin sirke küpüne zarar derler.Hep de sonradan aklıma gelir bunlar.İnsan kızınca,hep kendini haklı sanırsın ya.Bir hak bularak kendine kızar taşar.Bazen haklıyken bile haksız duruma düştüğün olur.Karşındakine bir şeyler söylemeye çabalarken,öfkeye tutulursun ,hiç düşünmediğin şeyler çıkar çıkar ağzından.sonra oturur kalırsın böyle poponun üstüne.Gel de git şimdi şiir akşamına ,Atilla İlhan şiirlerini oku ! 
Nasıl giderim nasıl ! Seni böyle kırmışken,hele de haketmediğin şekilde !
böyle anlarda iğreniyorum kendimden.soğuyorum.Bir tek sana bunları yaptığım için.Afedemiyorum kendimi.
A kişisini kırsam bu kadar yüreğime oturur mu bilmem. Bir kulp takarsın ,ama o da bana bunu yaptı diye..Sana diyemiyorum işte.
ama sana onlara demediğim şeyleri söylüyorum.söyledim.Onları kırmadığım kadar seni çok kırdım.
Hayatımda en çok seni üzdüm ben.En çok seni kırdım.Ama hayatımda en çok da seni çok sevdim.Seni görmem gereken birincil yakınım gibi değil ,insani yönlerini,bana farke…

MUTLU OL BU BiR EMiRDiR

Komik

-nasılsın ?
-bilmiyorum.
-bilmiyor musun?
Bilmiyorum.Bugünlerde olaylar ve durumlar karşısında nasıl hissedeceğimi bilmiyorum.Robot değilim ama sanki seriye bağlanmış oyuncak bebeklerden biri gibi hissediyorum.Sanki bir şeyler artık alışkanlık halini aldı.Monoton demek yersiz bir yakıştırma olabilir ancak.Ama...ama... bir şeyler eksik sanki...Nasıl desem..dışardan kendimi gördüğümde sürrealist bir benlik görüyorum.bir tarafım gerçek de bir tarafım pek masalsı ve bir çok mana yüklenebilecek çizgiler ve renkler görüyorum.
tuhaf tuhaf şeyler düşünüyor aklıma mesela.Sonra birşeye karar veriyorum.sonra vazgeçiyorum.sonra erteliyorum .sonra suçluyorum kendimi.Sonra suçlamaktan bile kendimi suçluyorum.tekerleme gibi tekrarlı,bilmeceler gibi gizemliyim.Bir cool havalar filan böyle..içimden şiirler geçiyor..içimden abdirik gubdirik edebiyat teşbihleri...yaz diyorum işte yaz bunları...içimde büyüyorlar..gerisi gelmiyor söz konusu kağıda yazmak olunca..içimden konuşmaya mı başladım yoksa...bir Selim…

Okuduklarımdan...

Cengiz Semercioğlu

Melike Karakartal

Güzin Abla

Ertuğrul Özkök

Zaytung Mizah

Refika Birgül-Mucize Lezzetler NTV

Nuran Çakmakçı -Çocuk Pedagogu

Ayşe Arman

Bugünün gazetelerinden gözüme takılanlar ve ilginizi çekeceğini düşündüğüm yazarlardan gündem yazıları. Yemek ,moda,mizah,kent kültürü,siyaset,aktüel,çocuk gelişimi gibi konulara değinen geniş bir yelpaze mevcut.

Paylaşmadan geçemedim.

Ben bu hafta Can Yücel okumaya  gidiyorum...

Şimdilik hoşçakalın.:-))

10 Kasım Tarihe Düştüğünde....

Atatürk'ten Son Mektup

Siz beni halâ anlayamadınız. Ve anlamayacaksınız çağlarca da... Hep tutturmuş 'Yıl 1919, Mayıs'ın 19'u' diyorsunuz. Ve eskimiş sözlerle beni övüyor, övüyorsunuz. Mustafa Kemâl'i anlamak bu değil, Mustafa Kemâl ülküsü, sadece söz değil.
Bırakın o altın yaprağı artık, Bırakın rahat etsin anılarda şehitler. Siz bana, neler yaptınız ondan haber verin. Hakkından gelebildiniz mi yokluğun, sefaletin? Mustafa Kemâl'i anlamak yerinde saymak değil. Mustafa Kemâl'in ülküsü, sadece söz değil.
Bana, muştular getirin bir daha, Uygar uluslara eşit yeni buluşlardan.. Kuru söz değil, iş istiyorum sizden anladınız mı? Uzaya Türk adını Atatürk kapsülüyle yazdınız mı? Mustafa Kemâl'i anlamak avunmak değil, Mustafa Kemâl ülküsü, sadece söz değil.
Halâ, o, acıklı ağıtlar dudaklarınızda, Halâ oturmuş, 10 Kasımlarda bana ağlıyorsunuz. Uyanın artık diyorum, uyanın, uyanın! Uluslar, keşife çıkıyor, uzak dünyaların.. Mustafa Kemâl'i anlamak gözboyama…

Çok Kısmetliyim Ben Ya:)

Hani geçen gün odamın dekorasyonunu değiştirdim dedim ya.Düşündüm taşındım bunları nasıl sergilesem diye.Aslında amacım bir kaç fotoğrafı birleştirip tek fotoğraf yapmaktı ,öyle koymaktı.Ama şimdilik onu yapmayı beceremediğim için bu klibi yaptım.Movie maker konusunda da iyi sayılmıyorum ama bu acemiliğimi ve ürkekliğimi atmam için bir yol oldu.Şarkı yine bugünlerimin takıntısı Nil'den.Anlamı ise büyük : Ben buraya çıplak geldim heyhat,utanmam yok ,pes etmem yokkk....

Şimdi ben bunu becerdim ya,aklımda movie maker ile ilgili fikirlerim canlandı.

Dün gittiğimiz okuldaki yansımalar beni oldukça olumlu etkiledi.Hele de çocukların ilgisi,imza almak istemeleri,hele hele sevimcimi gördükçe resim yapıp yapıp getirmeleri..Tanrım ,bu mutluluk paha biçilemezzz!

Ben çok şanslı çok kısmetli biriyim yaa...Sanırım bu durum bulaşıyor da...Mutluluğu dibine kadar yaşıyorum bu durumlarda ben...Hatırlayınca,yazınca,paylaşınca katlanıyor bu mutluluk....:-))

 Bana hani resim yaptılar diyordum ya ,klipte g…

KISA METRAJ FİLM İZLEMEYE DEVAM EDİYORUZ...

YORGAN

beceremiyorum demiyor da...

Arkadaşlar ne oldu biliyor musunuz! Ben anlatmasam nerden bileceksiniz değil mi ! Benim ki de laf !
Dışardan bir ses : -Laf !
Lafı uzatacağım kesin.Hazır olun:)
Dışardan bir ses : -Eyvaaah yandık desene,susmaz şimdi bu.Akşama kadar çenesi çalıştı ,şimdi elini çalıştırmaya gelmiş bu deli.
Geçen gün kaydımı yenilettim.Tek dersim kaldı.Malum matematik.Takip edenler bilir.
Dışardan bir ses : -Sağır sultan bile duydu kız.Biraz kıtık akıllı mısın ne !
Okul harcımı ödedim.
Dışardan ses : Hani kaldırılmıştı o.Fazla ödemedin değil mi.Bak bir de tek ders,görüyor musun sen:(
Bandrol için gittiğimde kitabımın güncellendiğini gördüm.O sıkıcı matematik konuları gitmiş yerine ilkokul kitabı gibi örnekli ,çözümlemeli,okuma parçalı,matematikçi biyografileri içeren renkli bir basım gelmiş.Konular ın bazısı kaldırılmış gibi geldi.Bazıları da eklenmiş.Mesela limitleri görmedim ama havuz problemleri var.Kaptınız? Sınav ocakta.Vatana millete hayırlı olsun.Kredili sistem bana yarayacak gibi sanki.Hem ocakta verirsem ma…