Ana içeriğe atla

Aşk Yemini Filmini konuşuyoruz,hadi ne içiyorsanız onunla gelin :-))



Yapım:  2011 - ABD

Tür: Dram,  Romantik,  

Süre: 104 dakika

Yönetmen: Michael Sucsy, 

Oyuncular: Rachel McAdams,
Channing Tatum,
Scott Speedman,
Sam Neill,
Jessica Lange

Müzisyen :  Rachel Portman,
Michael Brook, 

Görüntü Y.: Rogier Stoffers, 

Senaryo: Abby Kohn,
Stuart Sender,
Michael Sucsy,
Marc Silverstein,
Jason Katims, 
Yapımcı: Roger Birnbaum,
Jonathan Glickman,
Austin Hearst,
Paul Taublieb,
Susan Cooper,
Gary Barber,



 " Aşk Yemini " adlı filmi izledim bu akşam.Başrollerinde Rachel McAdams ve Chaning Tatum'un oynadığı bu film kimilerine göre tipik türk sinemasını çağrıştırsa da olayın kurgusu ajiteden uzakta bir gerçekliğin gözü oluyor.Oyunculuklar başarılıydı.Hikayenin kurgusunu da başarılı buldum.Olayın sonunu tahmin edemiyorsunuz.Eden varsa tebrik ederim : ama şunu itiraf etmenizi de beklerim;düşünün şimdi :
Kızın yaşadıkları,Leo'nun çırpınışları....Ne bileyim ya beni çok etkiledi.Ne kadar zor bir durum olsa gerek,çok seviyorsun,eşin/sevgilin seni unutuyor,ailesiyle anlaşmazlıkları var,tekrar ailesini kaybetmemesi için susuyorsun...Off nerdeyse filmi anlattım...





Ama anlatmakla olmaz ki ! İzlemeniz gerekiyor bu filmi. Belki abarttığımı düşüneceksiniz ama bu filmi kendi gözlemlerinizle değerlendirmenizi istiyorum. Sıkılmayacağınızı umuyorum...







Yalnız bir sorun var : hayır hayır sadece bu filmle ilgili değil ; romantik-komedi ,romantik dram içerikli filmlerle ilgili....
Sanırım ben bir daha yoğun içerikli aşk filmi izleyemeyeceğim.
Sevgilileri,eşleri her neyse işte hem çok yakışıklılar ,yakışıklı olmasa bile sempatik,sevimliler ya da pek bir karizmatikler...Onları geçtim en odunu bile adam oluyor romantik abide gibi geziyorlar.Kadınlar desen rahat,keyifli,çocuksu,arzulu....eee bizdeki gibi oğlan yaparsa şanından,kadın yaparsa kuyruğunu salladığından mantığı yok ki...Bastırılmamış dürtüleri yok ki....Bizde çoğu kadın evlendikten sonra ilişkiden korkuyor.Erkek de kadında arzu görse herhalde 'bundan önce hangi genelevinde çalıştın lan 'seviyesinde.Eskisi gibi olmayabilir.Ama hala var,kabul edelim.Önce duyguları bastırmaları bekleniyor kadından sonra evleniyor kadından panter olmaları bekleniyor sonra o ilişkiden doğan çocuklarla sevindirik olnuyor.Yani biz ilişkileri çocuk yapmak için kullanıyoruz halâ,bu kadar açççık ve seççik konuşuyorum arkadaşım!!Görüyorum,duyuyorum,düşünüyorum,irdeleyip süzüyorum ortaya çıkanla da böyle bir sav atıyorum ortaya !! Başka fikri olan ?





neyse bak filmden nerelere geldim....ben bir daha romantik aşk dolu filmler izlemeyeceğim...küstüm...Çünkü gerçek hayata döndüğümde böylesi yakışıklıyı böyle bir ince ruhla bağdaştırıp karşıma böyle bri mahluk çıkma olasılığının milyonda bir olduğunu düşündüğüm için...gökte altın olsa ilk benim tepeme yağardı değil mi....




bir gün karşıma çıkan erkeği ,evlenecek olursam şayet ilk burda resimlerini ifşa edeceğim,bizim karşımıza çıkan ancak böylesi olur mantığında..tabi canım cicim aylarını geçirdikten ,odunun biraz yontulma döneminde.....haaa bir de şu var ; olaki çok uzak bir ihtimal böyle ince ruhlu,nazik,romantik,iyi bir aşık olursa yine burda yayınlayacağım...umudunu kaybetme,böyle insanlar da varmış diyerek.....

 İçimde bir boşluk var ey sevgili
her nerdeysen,
şu anda kiminleysen;ayrıl ondan
inanırsan uyumlu olabildiğimize
gel sevgili
boş kalan hücrelerimi doldurabilesin diye

Sevgiyle kalın.....





AŞK YEMİNİ Filminden
Dipnotlar-
Replikler-
Açıklamalar-
Tahliller



Aşk Yemini filminde Leo -- Her zaman daha güzel biri olacak. Her zaman daha akıllı biri olacak. Her zaman daha genç biri olacak. Ama onlar asla sen olamayacak.

****

En iyi ilişkiler, beraber uzanıp herhangi bir şeyden ve her şeyden konuşabildiğindir.

****

Genel olarak, Channing Tatum filmin mesajını şu şekilde özetliyor: “Hayatınızın kalanı için birine yemin etmek ve bunu yürekten söylemek önemli bir şeydir. Gerçekten büyük bir şeydir”.

****

“Bu harika bir aşk hikayesi ama aynı zamanda aile sevgisini de işliyor” diyen McAdams, bunu şöyle açıklıyor: “Paige uyandığında kocasını tanımayıp, kendi ailesiyle de görüşmediğini öğrenince hayatında doldurulması gereken büyük gedikler görüyor. Sizi yazgınıza geri götürecek yolu bulup bulamayacağınızı bilememe fikri bana çok ilginç geliyor. Hayatınızın önceki kısmında yöneldiğiniz şeylere doğal o...larak tekrar yönelir misiniz, yoksa sıfırdan başlayıp kendinizi yeni bir insan olarak baştan yaratmanız mı gerekir? Eskiden olduğunuz noktaya geri döneceğinizin söylenmesi bana ilginç bir fikir gibi geliyor. Her şeyi sıfırdan öğrenmeniz gerekse bile eskiden bulunduğunuz noktaya dönmenin yolunu bulursunuz. Filmin itici güçlerinden biri anlık bir aydınlanma beklemeniz; birden bire ampulün yanacağı anı bekliyorsunuz ama o an illa gelecek diye bir şey yok”.

****



“Jessica gibi oyuncularla çalışmanın en minnettar olduğum yönü, onların sete gelip repliklerini okuyup ücretlerini alıp gitmemeleri” diyen Sucsy, şöyle devam ediyor: “Bunu bir deneyim hâline getirmek istiyorlar. Bu yüzden, Jessica’nın oynad...ığı birkaç sahneyi alıp, onları zenginleştirdik ve derinleştirdik. Rachel’ın canlandırdığı karakterin ailedeki bir şey yüzünden annesiyle yüzleştiği bir sahne vardı, ve Jessica’nın bu sahneye oyuncu olarak kattığı şeyi şimdi hatırlarken bile tüylerim diken diken oluyor. Etrafınıza bir bakıyorsunuz, kameramanından elektrikçisine, kimse dikkatini yaptığı işe vermiyor çünkü Jessica’nın performansı o denli sarsıcı. O tam bir cevher”.Devamını Gör
Glickman, “Hikaye çok duygusal ve sürükleyici olduğu için, onu bir melodram hâline getirmek değil, hem ‘The Way We Were’ ya da ‘Love Story’ gibi klasiklerin düzeyine çıkarmak hem de ebeveynler ile kızlar, kızkardeşler ve arkadaşlar arasındaki ilişkileri de dahil etmek istedik. Senaryonun baştan sona mizah ve hafiflikle ulaşılabilir kılınması gerekiyordu ki kendimizi fazla ciddiye almayalım”

****

 Beyin travması ve hafıza kaybı yaşamış insanlarda sıklıkla görülen bir tepkinin kendilerini yetersiz ve hayal kırıklığı içinde hissetmeleri olduğu söylenir. Hatırlayamadıkları insanlar ve şeyler; endişe, hayal kırıklığı ve kafa karışıklığıyla özdeşleşir. McAdams’ın ilgisini çeken yönlerden biri de buydu.
****
Aktris, “Bu herkes için son derece sıkıntılı bir durum olmalı! İnsanların çoğu kez kim olduk...larına dair bir duruş sergilemeleri gerekir, ama sonra hayatlarındaki önemli kişileri kaybederler. Paige yaşadığı hafıza kaybından dolayı kendini yetersiz ve hayal kırıklığı içinde hissediyor ve bir noktada Leo’dan uzak olmanın daha kolay olduğunu düşünüyor. İşte hikayemiz bu iki şey arasında köprü kurmayı konu alıyor ki çoğumuz da bununla özdeşleşebiliriz”.

****

Aşk, kendini onunla görebilmek değildir.
Kendini onsuz düşünememektir...

****

“Rachel ile Channing eşleşmesinin harika yanı, ikisinin de son derece karizmatik ve sevimli olması ama pek de aynı dünyaya ait görünmemesi” diyor Glickman ve gülerek ekliyor: “Biz bu hikaye üzerinde çalışmaya başladığımızda ikisi de muhtemelen altı yaşında falandılar. Dolayısıyla, filmin yapımında bir başka zamanlama öğesi de bu”.
****



Filmi en doğru anlatan cümle belki de bu :

Geçmiş için ağlama, geçmişte kaldı. Gelecek için gerilme, daha gelmedi. Anı yaşa ve onu güzelleştir.

Ve de bu :

"Seni seveceğime ve olur da ayrı düşersek bile, her zaman bir yolunu bulup tekrar bir araya geleceğimize yemin ediyorum."

****





McAdams daha en başından senaryo ve karaktere bağlandığını ifade ediyor: “Senaryonun ilerleyişine bayıldım. Paige’i ilk tanıdığımızda, filmin ilerleyen bölümlerinde gördüğümüzden çok daha kendini bulmuş biri; dolayısıyla, ters yönde bir ilerleme söz konusu ki bana ilginç gelen de buydu”

****

Kendini iflah olmaz bir romantik olarak niteleyen Channing Tatum; “Aşık olmak işin kolay kısmı! Hayatınızı beraberce devam ettirmek, bağlantınızın kopmadığından emin olmak ise, zira hayat bazen aranıza girebiliyor, işin zor kısmı."

****

Yapımcı Jonathan Glickman; “Film, büyük ölçüde, bu kızın bu adamla esasen nasıl evlendiğine ve bu gerçeğe nasıl bir anlam verdiğine, ayrıca izleyicilerin bu adamın bu kızı kendisiyle evlenmeye ikna edebildiğine inanıp inanmamasına dayanıyor”.

****

Glickman, “Hikaye çok duygusal ve sürükleyici olduğu için, onu bir melodram hâline getirmek değil, hem ‘The Way We Were’ ya da ‘Love Story’ gibi klasiklerin düzeyine çıkarmak hem de ebeveynler ile kızlar, kızkardeşler ve arkadaşlar arasındaki ilişkileri de dahil etmek istedik. Senaryonun baştan sona mizah ve hafiflikle ulaşılabilir kılınması gerekiyordu ki kendimizi fazla ciddiye almayalım”




  ****

Harika bir senaryo çok sayıda harika insanı kendine çeker, ama Paige ile Leo’yu hayata geçirecek mükemmel yetenekleri bulmak son derece önemliydi çünkü sadece doğru aktör ve aktrisi değil, doğru çifti bulmak gerekiyordu.

****

 Yitirdiği anılarının hiçbir zaman geri gelmemiş olmasına rağmen Kim’le 18 yıldır mutlu bir evlilik sürdüren Krickitt Carpenter, başlarına gelen şeyi şöyle yorumluyor:
“Kocam müthiştir. Beni geri kazanmak için elinden gelen her şeyi yaptı. Hayat iniş çıkışlarla, zorluklarla dolu ama derine inmeli ve olabileceğimizin en iyisi olmalıyız”.



Yorumlar

deeptone dedi ki…
ha haaaaa güldüm valla bol bol.
eh haklısın bu filmleri sadece keyif için izliceksin. tebisi yok böle şeler ama hoş filmler işte. ama sölediğin herşey doğru. amaaa kadınlar da romantik değil kiiii. erkeklerin romantik olmalarını istiyolar sadece :))))
Şükran dedi ki…
romantik bir erkeğin olmadığını bildiği için kendini romantikliğe hazırlamıyor belki de....ya aslına bakarsan her iki taraf da istiyor ama adım yok,anladın-;)
deeptone dedi ki…
ha haaa erkeklerden çıkar romantikler kadınlardan çıkmaz.
kadınlarınki annelik iç güdüsü romantiklik değil ki.
:)
Şükran dedi ki…
durum itibariyle yazacağım diğer yazıda bu konuyu seninle daha fazla dikte edeceğiz,görüşürüz:-))

Bu blogdaki popüler yayınlar

O o bir Türklerin Emile Zola'sı, O..o bir müzmin bekar , O kadın naturalisti...

*18 Ağustos 1864 doğumludur.Babasından etkilenmemiştir.annesine ise çok düşkündür. Annesi o dört yaşındayken veremden ölmüş ,bunun üzerine teyzesinin evine Aksaray'a yerleşmiştir. *Annesinin veremden ölmesiyle beraber evhamlı biri olur.Hatta Ahmet Mithat Efendi'nin kızını kendisiyle evlendirme teklifini nazikçe reddeder ve ömrü süresince evlenmez.Refik Ahmet Sevengil'in neden evlenmiyorsunuz sorusuna odasında bir nefese dahi tahammül edemediğini ,sinirli olacağını hatta bu sebeple misafirlikte bile kalmadığını dile getirmiştir. *Kadınların arasında uzun yıllar yaşadığı için onlardan etkilenmesi şüphesiz.Örgü ve tentene örmesi,reçel pişirmesi,evini bir kadın gibi titizce temizlemesi onun bu yönünü doğrular. *Sanat için sanat mantığından ziyade sanat toplum için yapılır görüşünü savunmuştur.Türklerin Emile Zola'sı diye bilinir öğretisel naturalizm akımında.'Deneysel Roman' Sadece belli bir kesimi anlatmaktansa halkın günlük hayatı üzerine yazmayı hedefle

Güzel İnsanlar Biriktirmişim,

Bugün bir huysuzluk vardı üzerimde.Gece de uyuyamamışım.Sabah gözümü bankanın mesajıyla açtım.Sağolsunlar,bugün şerefine,alışveriş edeceğim noktalardan ne alırsam üç katı fazla puan vereceklermiş.Ben ise ihtiyacım olmadıkça alışveriş etmeyi seven bir tip olmadığımdan bu mesaj bana yaramadı.Sağolsunlar yine de sağır sultandan önce doğum günümü kutlama lütfunda bulundular. Annem bugün  benim için  hazırlık yaparken  neli pasta  istediğimi sordu.Ben de beş karış suratla yapmamasını söyledim.Dedim ya ,doğum günüm benim için tam bir mutluluk kaynağı değil.Hatırlanmak,kutlanmak güzel şeyler.Sadece yanağıma iki öpücük ve seni seviyorum demeleri yeterli...Yoksa insanların benim için yorulmalarını istemiyorum.Hele hele oruçluyken...Ama annem bu...Koca kazık olmama rağmen tüm gününü mutfakta geçirme pahasına da olsa birbirinden leziz 4 çeşit yemeği yetiştirdi,üzerine bu moloz yığını düşmüş gibi duran bezmin bir kıza doğum günü pastası yaptı.Masayı da kurdu bir güzel...Gık bile demedi..Öyle

Üniversiteli Anne

Evlenip de çocuk sahibi olduğumdan beri hayatım öyle bir değisti ki...bir türlü rotamızı kaybettiğimiz günler bile oldu.. 6-7 ay İzmir Tire'de yaşadık...O başka bir hikaye...burada bahsetmeyi istediğim en güzel şeylerden biri... Umarım yakın zamanda bunu size güzelce anlatırım. Zaten bundan sonra bu blog sayfamda bir takım değişiklikler yapma kararım var...Bunun için artık daha organize daha planlı gitmek için yöntemler edindim. Evet bu da başka bir gün yazısı .Burda bir gülümseme smile'ı görmüş gibi gülümseyebilirsiniz . Benim bilgisayarım biraz arızalı olduğundan eşimin bilgisayarından yazıyorum.Onun klavyesi de kırgız-kazak alfabesi ...Yani bu satırları yazana dek ben bir süre idman yaptım.Ama yine smile yapamıyorum... ben aslında gülümsemeyi seven yazı dilinde bile seven gerçek hayattaymış gibi bunu yansıtmayı isteyen biriyim. bu yazımı okurken bunu düşünüp hissederek okursanız doğru iletişimi kurmuş olacağız  burda bir gözlüklü smile düşünebiliriz işte...