3 Kasım 2013 Pazar

Vitaminlerle Günlük Hayatımız




Teee iki yazı öncesinde size söz vermiştim.Size Vitaminlerin Kutsal Kitabı Earl Mindell'den aldığım notları aktaracaktım.

Üstüne üstlük İstanbul'da gittiğim Extravaganza izlenimlerimi anlatıp Ucla Beslenme Labaratuarı Dünya Obezite Kürsü Başkanı bilim adamı David Heber'den aldığım notları aktaracaktım.
Geç olsun güç olmasın diyerek,bu geç kalıştan dolayı affımı dileyerek paylaşmak istediğim notları bilginize sunuyorum....

Bilmiyorum sever misiniz belgesel izlemeyi ama öncelikle şu belgeseli bulup izleyin derin :)
National Geografic -Muhteşem İnsan Vücudu !

NİASİN’İN VÜCUDUMUZDAKİ ROLÜ (B3 VİTAMİNİ)
*Vücut kendi niasin ihtiyacını triptofan aminoasidini kullanarak üretebilir.
*Vücudunda B1,B2 ve B6 yetersizliği olanlar niasin üretemeyebilirler.Niasin yetersizliği olumsuz kişilik değişimlerine neden olabilir.
*Niasin yetişkinlerde günlük önerilen miktar 13-19 arasında söylenirken,emziren annelerde 20 mg’dır.
*Östrojen,testosteron,kortizon,progesteron,thyroxine ve insülin için temel besin vitaminidir.
*Sağlıklı sinir sistemi ve beyin işlevleri için gereklidir.
*Metobolizmayı düzenli değiştirir.Sağlıklı bir sindirim sistemine etkendir.
*Sağlıklı bir cilt için gereklidir.
*Migren kaynaklı baş ağrılarının önlenmesi ve yatıştırılmasına yardımcı olur.
*Dolaşımı artırır ve yüksek tansiyonu azaltır.
*Vertigo semptomlarını azaltır.
*Enerjiyi artırır.
*Aft yaralarının ve kötü kokulu nefesin yokedilmesine yardımcı olur.
Olaki niasinden kaynaklı kızarma oldu,20 dk.sonra geçecektir.Bir bardak su içmeniz yeterlidir bu durumda.
Not:Güneş ışığına karşı hassasiyetiniz varsa niasin yetersizliğinin erken göstergesidir.

B1 VİTAMİNİ (THİAMİN)
*bütün B vitaminleri gibi herhangi bir fazlalık vücuttan atılır,depolanmaz.
*b vitanleri birarada kullanıldığında daha güçlü etki gösterirler.
*hastalık,stres,ameliyat sırasında kullanımı artırılmalı.
*moral vitamini olarak bilinirler.Zihinsel faaliyet üzerinde ve sinir sistemi üzerinde büyük etkisi vardır.
*büyümeyi geliştirir.
-karbonhidratların sindirimine yardımcı olur.
*sinir sistemini,kasları,kalbin ritmik ve düzenli atmasını sağlar.
*hava ya da deniz tutmasını önler.
En yaygın günlük dozlar 100mg’dan 300mg’ye kadardır.
*b12 vitamini ile kullanılırsa strese karşı ve diğer durumlarda daha etkilidir.

B2 VİTAMİNİ (RİBOFLAVİN)
*Vücuttan atılan miktar vücudun ihtiyacına bağlıdır ve buna protein kaybı da eşlik edebilir.
*düzenli olarak alınmalıdır.
*en yaygın vitamin yetersizliği b2 vitaminidir.
*büyümeye ve üremeye yardımcıdır.
*sağlıklı bir cilt,tırnak,saç sağlar
*göz yorgunluğunu azaltır.
*karbonhidratların,yağların,proteinlerin metobolize edilmesi için diğer maddeler ile işlev gösterir.
*migren tipi baş ağrılarının yatıştırılmasını sağlar.

B6 VİTAMİNİ (PİRİDOKSİN)
*Sindirimin ardından 8 saat içinde vücuttan atılır.Yiyecekler ile beraber vitamin desteği sağlanmalıdır.
*yüksek protein tüketildiğinde gereksinim artar.
*antikorların ve kırmızı kan hücrelerinin üretimi için sürekli varolmalıdır.
*b12 vitaminin emilimi için gereklidir.
*hidroklorik asit ve magnezyum üretimi için gereklidir.
*süt ürünleri b6 yönünden zayıf kaynaklardır.
*kalp hastalığı riskini düşürür.
*bağışıklık sistemini güçlendirir.
*böbrek taşı oluşumunun önlenmesine yardımcı olur.
*protein ve yağı tamamen asimile eder.
*niasine dönüşmesine yardımcı olur.
*sinir ve cilt rahatsızlıklarının önlenmesine yardımcı olur.
*mide bulantısını azaltır.
*yaşlanmayı önleyici nükleik asidin uygun sentezini destekler.
*ağız kuruluğu ve idrar sorunlarının azaltılmasına yardımcı olur.
*gece kas spazmlarını,bacak kramplarını,ellerin uyuşmasını,el ve ayaklardaki sinir iltihaplarını formlarını azaltır.

B12 VİTAMİNİ (KOBALAMİN)
*Temel mineral unsurlarını içeren tek vitamin.
*vücuda fayda sağlaması için emilim sırasında kalsiyumla birleştirilmeye ihtiyaç duyar.
*düzgün işlev gösteren tiroid bezi b12’nin emilmesine yardımcı olur.b12 yetersizlğinin etkisinin vücutta görülmesi 5 seneyi bulur.
*vücutta depolanan tek vitamin.Vücuttan ancak 3 senede çıkar.
*kırmızı kan hücrelerini biçimlendirir,üretir,anemiyi önler.
*kalp hastalığı riskini azaltır.
*büyümeyi destekler.çocuklarda iştah açar.
*enerjiyi artırır.
*sağlıklı sinir sistemi sağlar.
*yağları,karbonhidratları,proteinleri,uygun şekilde kullanır.
*asabiyeti yatıştırır.
*konsantrasyonu ,belleği,dengeyi geliştirir.
*sigara nedenli  kansere karşı  korur.
*kemiklerin güçlenmesine,osteoropozun önlenmesine yardımcı olur.
*folikasitle birleştirildiğinde etkin bir canlandırıcıdır.
*adet dönemi sırasında ve öncesinde kadınlar b12 vitaminini yararlı bulurlar.

BİOTİN(KOENZİM)
*Yağ ve proteinin normal metobolizması için gereklidir.
*Bağırsak bakterisi tarafından sentezlenebilir.
*çiğ yumurta vücutta emilimini önler.
*B2,B6,niasin,A ile sinerjiktir ve sağlıklı cilt sağlar.
Saçların beyazlaşmasını önlemeye yardımcı olur.
*saç dökülmesi için tedavide yardımcı olur.
*kas ağrılarının iyileştirir.
*egzama ve deri iltihaplanmasını azaltır.
*kırık ve çatlak tırnakları önler,iyileştirir.

FOLİK ASİT
*Kırmızı kan hücrelerinin formasyonunda temeldir.
*proteinin metobize edilmesine yardımcı olur.
*Nükleik asitlerin üretiminde önemlidir.
*Vücut hücrelerinin bölünmesinde temeldir.
*Şeker ve amino asitlerin kullanımı için gereklidir.
*Homosistein seviyelerini düşürür,kalp hastalığı riskini azaltır.
*doğum kusurlarını önler.
*Daha sağlıklı görünen bir cilt sağlar.
*Ağrı kesici görevi görür.
*Pantotenik asit ve PABA ile birlikte kullanıldığında saçların beyazlaşmasını geciktirir.
*iştahı artırır.
*Aft yaralarını önlemeye yardımcı olur.
*Aneminin etkisini azaltır.
*Laktasyonu geliştirir.
*C vitamini alımı folik asidin vücuttan atılmasını artırır.C vitamini alan kişi folikasit  alımını artırır.

PANTOTENİK ASİT (B5 VİTAMİNİ)
*Hücre yapımında,normal büyümeyi sürdürmede ve merkezi sinir sisteminin geliştirilmesine yardımcı olur.
*Adrenalin bezlerinin düzgün işlev göstermesini sağlar.
*yağ ve şekeri enerjiye dönüştürür.
*yaraların iyileştirilmesi için etkilidir.
*enfeksiyonla savaşır.
*ameliyat sonrası şoku tedavi eder.
*bitkinliği önler.
*Birçok antibiyotiğin ters ve zehirli etkisini azaltır.
*kolestrol ve trigliseridi düşürür.
Not:eksikliğinde hipoglisemi kan ve cilt rahatsızlıkları olur.
*ellerin sık sık karıncalanıyorsa diğer B vitaminleri ile beraber pantitonik asit vitamininin alımı artırılmalı.
*stres durumuna karşı savunma sağlar.
DOYMAMIŞ YAĞ ASİDİ –LENOLEİK ASİT ( F VİTAMİN)
*12 çorba kaşığı ayçiçeği çekirdeği bir günün toplam ihtiyacını karşılar.
*Ağır karbonhidrat tüketimi,ihtiyacı artırır.
*Doymamış yağ-dengeli olarak ikiye bir oranında alındığında-doymuş yağın yanmasına yardım eder.
*kolestrolün atardamarlarda depolanmasını önlemeye yardımcı olur.
*X ışınlarının zararlı etkilerinden korumaya çalışır.
*Bezlerin faaliyetini etkileyerek ve kalsiyumu hücreler için ulaşılabilir hale getirerek büyümeye ve sağlığa yardımcı olur.
*Kalp hastalığı ile savaşır.
*Doymuş yağları yakarak kilonun azalmasına yardımcı olur.
Not : Yetersizliğinde egzama ve sivilce oluyor.

SÖZLÜK
TRİPTOFAN NEDİR ?
Beyin tarafından-B6 vitamini,niasin,magnezyum ile beraber-serotonin (beyinle vücudun biyokimyasal uyku mekanizmalarından biri arasında mesajlar taşıyanbir nörotransmitter)üretmek için kullanılan temel bir aminoasittir.
Doğal uykuya yardımcı olur.
Ağrı hassasiyetini azaltır.
Uyuşturucu olmayan bir antideprasan olarak işlev gösterir.
Migrenleri hafifletir.
Gerilimi azaltmaya yardım eder.
Vücudun alkolle ilgili bazı kimyasal rahatsızlık etkilerinin sıkıntısını hafifletmeye ve alkolizmin kontrolüne yardımcı olur.
NOT:
Doymuş yağlar,hayvansal;doymamış yağlar bitkiseldir.

HASTALIKLAR SIRASINDA BESİN DESTEKLERİNE NEDEN İHTİYAÇ DUYARIZ?
Hastalık sırasında vücut stres altındadır.Hücreler yok edilir,besinlerden mahrum kalan tükenmiş adrenalin bezleri düzgün olarak işlev gösteremez .Vücudun stresle mücadele eden ekibi olan C vitamini,B6 vitamini,folik asit ve pantotenik asit şiddetli bir şekilde tüketilir.Çinkoya ve C vitaminine daha yüksek miktarlarda ihtiyaç duyulur.
“Ateşin ve stresin vücudumuzdaki en temel besinleri talan ettiğini bildiğimizden,besin desteklerinin önemi aşikardır. Yemek ile birlikte alınmalıdır”
“Safra kesesi taşları,çoğunlukla kristalize kolestrol kitleleridir.günde 1-3 kez, 1 yemek kaşığı lesitin granül ve günlük 500-1.500 mg.taurin alınmasını öneririm.Rafine karbonhidratlardan,doymuş yağlardan kaçınılmasını,daha fazla yulaf yenmesini öneririm.
“zencefil,kemoterapi tedavisinde mide bulantısı ve kusmanın yan etkilerini azaltmada yardımcı olur.”
“soğuk ayakların nedeni tiroid bezlerinizin yeteri kadar tiroksin üretmemesinden kaynaklanıyor olabilir.Niasin ve E vitamini de dolaşıma yardımcı olur.Gingkgo biloba,arginin tableti alınması önerilir.”

BAZI YİYECEKLERE AŞIRI İSTEK NE ANLAMA GELİYOR?
MUZ: vücudun potasyuma ihtiyacı var.Kortizon alan kişiler –çünkü potasyumu çalar-muza arzu duyarlar.
PEYNİR :Sevmekten çok tutkuluysanız gerçek açlığınızın nedeni kalsiyum ve fosfor eksikliğidir.Daha fazla brokoli tüketin.Kalsiyum ve fosfor yönünden yüksek ve kalorisi daha azdır.Yenilen peynir işlenmişse farkında olmadan aliminyum ve tuz alıyorsunuz demektir.
ELMA :Oldukça fazla doymuş yağ yemeye eğiliminiz varsa bu elmaya olan arzuyu açıklar.kalsiyum,magnezyum,fosfor,potasyum ve kolestrol düşüren pektin için harika bir kaynaktır.
TEREYAĞI : bir çok vejetaryan, tereyağına düşük doymuş yağ alımları nedeniyle arzu duyar.
SERT KABUKLU YEMİŞ :Arzuluyorsan,Daha fazla protein,B vitamini yada yağ alabilirsin.
DONDURMA :yüksek kalsiyum içermekle beraber içeriğindeki şeker için hipoglisemikler ihtiyaç duyar.
TURŞU : tuzun peşindedir.Turşu aynı zamanda doyurucu miktarda potasyum içerir.
YUMURTA :protein (2 yumurta 13 gr)sülfür,aminoasitler,selenyum bir yana sarısının yağ içeriğini ya da paradoksal olarak kolestrol ve yağ çözücü kolini ararlar.
ZEYTİN:tiroid yetersizliği olanlar genelde zeytine ulaşırlar.Tuz içindir.
SOĞAN : baharatlı gıdalara duyulan özlem akciğer ve sinüs sorunlarının göstergesidir.
ÇİKOLATA:Şeker ve kafein bağımlısı olanlar çikolataya özlem duyar.Yenmek için keçiboynuzunu deneyin.
EKŞİ MEYVELER :safra kesesi ve karaciğer ile ilgili olan sorunları gösterir.
MSG ÇİN YEMEĞİ(CİPS,HAZIR ÇORBA,TAVUK ET TABLET ) tuz yetersizliğidir.

YEŞİL ÇAY:Polifenoller açısından zengindirler.güçlü kanser savaşçısı.düzenli olarak içen kişilerde mide,akciğer,yemek borusu,pankreas,kalın bağırsak kanseri ihtimali azdır.Antioksidanların,detoks enzimlerinin üretimini uyarır.Kanser yapıcı değişiklikleri engeller.Anormal kan pıhtılarını engeller,yüksek kan basıncını düşürür.iyi HDL kolestrol seviyelerini artırır.Minik yudumlarla içildiğinde bakterilerin dişlerinize yapışmasını engelliyor,diş çürüklerini önler.Yeşil çayın özelliklerinden faydalanmak için günde 5-10 fincan içmek gerekiyor.
Kulak uğultusu:manganez ve potasyum


ALINTI YAPILAN KAYNAK :
VİTAMİNLERİN KUTSAL KİTABI –Vitaminler,mineraller,şifali bitkiler,antiaging besin destekleri,alternatif terapiler ve optimal sağlık için eksiksiz bir rehber –EARL MINDELL-çev.Yeşim Özkardeşler Şallı-PRESTİJ YAY.
                                                               1.BASIM :Mart 2009

Tüm bu vitaminleri tek bir yemekte hücrelerimize almak mümkün müdür ?
Elbette,tabi !
Buyrun burda !
Ayrıntılı bilgi almak isteyen arkadaşlarım 
sukriyesukrankarahan@gmail.com adresine yazabilirler ,
















Yorum Gönder